Friday 7 March 2014

Dato' Maznah Hamid

Info tentang Dato' Maznah Hamid --->>



Dato' Maznah Hamid merupakan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Securiforce. Securiforce ialah sebuah syarikat kawalan keselamatan terbesar di Malaysia. Empayar perniagaan Dato' Maznah Hamid yang berasaskan keselamatan telah diperluas ke peringkat antarabangsa dengan penubuhan Securiforce Logistik, iaitu agen penghantaran darat, laut dan udara. Di samping itu, jaringan empayar perniagaan beliau diluaskan ke rantau Asia, Eropah dan Timur Tengah. Securiforce Logistik turut mempunyai cawangan di Singapura, Bangkok, China, Korea, Turki dan Jerman. Securiforce Logistik memiliki beberapa anak syarikat yang berkembang maju. Antaranya ialah Danau Lumayan, sebuah syarikat pemaju hartanah yang berpusat di Bandar Tun Razak. Dato' Maznah Hamid turut mengasaskan beberapa seminar keusahawanan seperti seminar 'Zero to Hero', dan 'Awaken The Spirit Of Enterpreneurship/Intrapreneurship.


Pembangunan Perniagaan Dato' Maznah Hamid --->>

Sejarah awal penubuhan syarikat keselamatan Securiforce bermula dengan hanya bermodalkan RM5000. Securiforce yang bermula daripada sebuah entiti yang asing telah mengalami transformasi kepada sebuah syarikat kawalan keselamatan yang terbesar di Malaysia, dimana telah menyaingi lebih 400 buah syarikat lain yang seumpamanya.


Kenapa saya memilih usahawan Dato' Maznah Hamid --->>

kerana Datuk Dr. Maznah Hamid, seorang wanita yang sinonim dengan jolokan 'Iron Lady' Malaysia telah berjaya menubuhkan kesemua anak syarikatnya tanpa sebarang bantuan kewangan daripada pihak bank. Oleh hal yang demikian menjadikan beliau sebagai salah seorang idola saya, malah beliau juga wajar dijadikan contoh oleh semua usahawan, khusunya pasa usahawanita di luar sana.

No comments:

Post a Comment